Packshots i 3D

Når du åbner en af de mange tilbuds aviser, der kommer ind gennem brevsprækken, så er de fulde af forskellige mærkevarer. Billederne blev før i tiden, altid taget af en fotograf. Fotografer er ubetinget de bedste til at gengive et produkt, men i de sidste par år, er 3D blevet langt bedre.

Hvorfor så bruge 3D til det foto, som supermarkederne skal bruge til tilbuds aviserne?

Svaret er ligetil. For det første ligger virksomheder som f.eks. Vizcatz inde med de fleste emballager i 3D. Man skal altså ikke bruge en masse penge på at skabe emballagen.  For det andet, er packshot lavet i 3D, lynhurtige at ændre. Lad os antage at en vare får en ny variant. Reklamebureauet har lavet grafikken og den overføres til 3D modellen. I løbet af få minutter, skabes der et billede af den nye variant. Ingen fotograf kan leverer resultater så hurtigt.

Fotografen skal også bruge den færdige emballage, men hvad nu hvis emballagen ikke er trykt, og virksomheden skal præsenterer produktet på messer, overfor grossister og sælgere m.m. – For at skabe et billede af emballagen skal 3D metoden kun bruge grafikken, for at genere et billede. Ingen anden metode gør dette muligt.

De virksomheder der er gået over til 3D ved også, at den fil der skaber billedet, også kan bruges til andet. Det er ægte 3D filer og de kan bruges i animationer til reklamefilm. Hvis det er fotografen der levere billederne, skal virksomheden ud og investerer i en 3D model af produktet, hvis der f.eks. skal laves en reklamefilms animation.

Besparelserne på sigt er betragtelige. Metoden er ekstrem fleksibel. Arbejdstiden er normalt meget kort, så selv hastesager er hurtigere med 3D. Reelt kan kunden få sit billede på få timer, hvis det kræves.

Se flere mærkevare visualiseret i 3D

Emballagedesign og Packshots
Et eksempel på emballagedesign, der er lavet i 3D.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s