Emballagedesign lavet i 3D

Lad det være sagt straks – intet kan erstatte en dygtig fotograf.

Imidlertid findes der i mange tilfælde en anden løsning, der har en hel række fordele, når man arbejder med emballagedesign. I dette indlæg, vil jeg nævne nogle vigtige fordele, der er ved at arbejde i 3D computervisualiseret emballage udvikling.

  • I selve udviklingsfasen, har 3D visualisering den store fordel, at man ser den færdige emballage nøjagtig, som den vil se ud på et foto og ikke bare som et fladt billede. Det giver et langt mere realistisk grundlag, for at beslutte det endelige design.
  • Især mærkevareindustrien har ofte ændringer i emballagen, så som: +33%, nye krav om mærkning fra lovgivningen, nye varianter som f.eks. en “Light version” m.m. Har man først emballagen i 3D, tager ændringer kun ganske kort tid og ofte kan nye billeder leveres samme dag som de bestilles.
  • Computervisualisering er efterhånden forbedret så meget, at billederne der generes, er fotorealistiske. Således laver virksomheden www.vizcatz.com visualiseringer af emballage, der stort set ikke kan skelnes fra fotos, med mindre dette er et direkte ønske fra kunden.
  • Endelig er der prisen. En fotograf er kostbar og hvis der også er tale om “On location” fotosessions, så koster det temmelig mange penge. Når emballagen computer visualiseres, er omgivelserne ikke noget problem, da disse også kan skabes i 3D.
  • En af de helt store fordele er, at man kan skabe ekstremt fotorealistiske 3D billeder, allerede inden emballage og produkt er produceret – her kan fotografen ikke være med. Således anvender stort set alle bilproducenter computervisualisering til at lave reklamefilm m.m., inden bilen i det hele taget er produceret.

Vizcatz samarbejder med en række reklamebureauer og emballage design virksomheder. Ofte anvendes visualiseringssystemet hele vejen igennem designfasen. I begyndelsen af design fasen laves der kun mindre billeder, der renderes hurtigt og giver designeren et godt overblik. Når det endelige design er færdigt, kan der skabes følgende filer:

  • Højt opløselige billeder til tryk og dybtryk i magasiner og blade.
  • 3D data til animation, til brug i TV spots og reklamer
  • De samme data kan anvendes i animations film, der bruges i reklameblokke
  • Filformatet kan nemt produceres i HD kvalitet.
  • Biografreklamer er heller ikke noget problem – her ændres HD formatet bare til widescreen.

Hvis du er produktchef i en mærkevare virksomhed, kan du med fordel prøve at kontakte Vizcatz direkte, eller du kan bede dit reklamebureau om en test på 3D visualisering anvendt i dit emballagedesign.

Se mere på YouTube: VIZCATZ ANIMATION


Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s